Havas Okulu ilmi Genel Makaleler | Esmalar | Vefk & Tılsım | Büyü Fal

Havas ilmi & Gizli ilimler

Havas İlminin Derinliklerine Yolculuk: Kadim Bilgelik ve Gizemli Sırlar

Kur’an’a Göre Uyanış-1

Modaratör

Active member
Uyanış demek, kıyam etmek, herhangi bir konuda bilgilenmek, bilgili ve bilinçli, farkındalıklı olarak davranmak, yanlışın farkına varmak, doğruya değişime uyumlanmak ve bunun için değişimde olmak, yeniden yapılanmak demektir.

Beyin’de de her ana uyanış, yeniden yapılanma ve uyum -söz konusudur ve buna Nöronal plastisite adı verilir.

Kur’an’da bilgisiz olan “ölü” kelimesi ile tanımlanır

Bakara-73….. İşte Allah, insanları bir nevi ölüler haline getiren cehalete de böyle son verir ve insanları doğruya ulaştırır /bir nevi ölüm olan cehaletten diriltir /uyandırır…..

Bu duruma göre, herhangi bir konuda bilgilenmek bir uyanıştır, dirilmek olmaktadır.

Toplumsal Yoğun Uyandırılış ve Uyanış dönemlerini 3 dönem olarak düşünebiliriz:

  1. İLK YOĞUN UYANIŞ DÖNEMİ:
Peygamber olarak Hz. Muhammed (Aleyhisselam ve RahmetAllah-asr) ile son defa sağlanan yoğun toplumsal uyandırılış, Kur’an ile 23 yıl sürmüş ve gerçekleşmiştir.

Kur’an’ın rehberliği ile Peygamberimizin gerçekleştirmiş olduğu her uyandırılış girişimleri, birer devrimsel değişimler sağlamışlardır. Çünkü bu girişimler ile birçok geleneğe ve sosyo-kültürel uygulamalara son verilmiş ve yeniliklere geçilmiştir.

Hz. Muhammed’in gerçekleştirmiş olduğu devrimsel yenilikleri 2 grupta toplayabiliriz:

  1. Kadın hakları ile ilgili uyanış sağlayıcı devrimler
  2. Toplumsal genel uyanış sağlayıcı devrimler
  3. KADIN HAKLARI İLE İLGİLİ UYANIŞ SAĞLAYICI DEVRİMLER
  4. Erkeğe doğrudan hitap edecek bir sure olmadığı halde, kadınlara yönelik “Nisa, Mümtehine ve Mücadele sureleri” yer aldı ve kadının değeri vurgulandı.
  5. Evlenme-boşanma-miras ve verasette, kadına erkekle eşit söz hakkı verildi
  6. Ölen kişinin karısı, varislerine kalıyor ve varsa üvey oğlu ile evlendiriliyordu, üvey oğlu yoksa ölen erkeğin en yakın varisi ile mehirsiz evlendiriliyordu, bu geleneğe son verildi
  7. Yetim kalan kız çocuğunun malı varsa, malı için en yakın bir akrabası ile evlendiriliyordu, bu gelenek iptal edildi
  8. Kız çocukları okutulmaya başlandı
  9. Mesleği olup çalışma hayatına başlayan kadın sayısı artmaya başladı
  10. Evlilik tek eşe indirildi – Nisa-3
  11. Boşanan kadına nafaka bağlandı
  12. İdarecilerin seçiminde kadınlara da oy verme hakkı /el sıkışılarak biat etme hakkı verildi-Mümtehine-12
  13. Kadının şahitliği erkek ile aynı şekilde benimsendi
  14. Kadına yönelik suçlarda erkekler gibi kısas prensibi uygulanmaya başlandı
  15. Kadının yakınları da erkek için akraba sayılmaya başlandı
  16. Cariye şeklindeki kadın köleliği sonlandırıldı
  17. Kadının ay halindeki tecrit uygulaması kaldırıldı ve ay hali bir hastalık olarak görülmeye başlandı-Bakara-222
  18. Kadının, yetkili olan bir kişiye derdini anlatma özgürlüğü verildi-Mücadele-1
  19. Şükretme sırasında Allah’tan sonra anne konularak, kadına verilen önem vurgulandı –Lokman-14
  20. İlk yaratılan insanın Adem’in annesi olduğu açıklandı-Al-i İmran-59
  21. Cennet öncesi son sınav yerinde Şeytan’a uyanın eşi değil, Adem’in olduğu vurgulandı ve kadının aleyhine olan bu yanlış durum düzeltildi -A’raf-21
  22. Evlenirken kadına mehir konulup korunmaya başlandı
  23. Zihar = Sen bana anamın sırtı gibisin” geleneği kaldırıldı ve bu benzetme ile boşanma geleneği iptal edildi
  24. Mahşer’de ilk sorguya çekilecek olanın, kız çocuğunu canlı canlı gömen veya yaşayan ölü misali cahil bırakan, yaşam haklarını gasp eden ebeveynin olacağı açıklandı. Böylece kızların hakları korunmaya başlandı.-Tekviyr-8
  25. Kadının da erkek gibi çalışması, kazancı olması ve mülk sahibi olması, dolayısıyla aile sorumluluğunda birlikteliği açıkça belirtildi Nisa-32
  26. Birbirleri için birer elbise oldukları, birbirlerini temsil ettikleri belirtilerek her iki cins eşitlendi – Bakara-187
  27. Ergenlikten önce evlenme, dolayısıyla da çocuk gelinler yasaklandı- Nisa-6
  28. KUR’AN’A GÖRE HZ. MUHAMMED’İN TOPLUMSAL GENEL UYANIŞI SAĞLAYAN DEVRİMLERİ
  29. İnsanın Özgür irade ve eleştirel akıl ile karar verme ve çoklu durumlarda seçim yapma özelliğinde olduğu vurgulandı.. Kehf-29.
  30. Üst kimlik her iki cins için “insan” olarak kullanılmaya başlandı = Ya eyyuhen Nas
  31. Dünya yaşamında sadakat gösterilecek 7 konu anlaşmasının her iki cinsteki Ruh’larla yapıldığı belirtildi – A’raf-172
  32. ‘Alak-1 ve 3. ayetlerle ilk olarak Evren Kitabının okunması, yani ilim yapılması, ikinci olarak da Kur’an’ın okunması hem kadın hem de erkekten istendi. ‘Alak-1, 2 ve ‘Alak-3, Yunus-101
Yunus-101. Ey Peygamber! İnsanları, “Ey ortak-şirk koşanlar, göklerde ve yerde neler olup bitiyor bir bakın /araştırın /ilim yapın” diye uyar. Ancak bu uyarıya rağmen akıllarını işletmeyen bir topluma deliller ve uyarılar bir fayda sağlamaz ve yine de iman etmezler.

  • Din demek olan muhkem /değişmez ana kuralları içeren Kur’an’ı anlamakta her iki cinsin sorumlu olduğu ve bu kitaptan sorgulanacakları vurgulandı-Zuhruf-44
  • Cinsiyet ayırımı olmaksızın müminler kardeş sayıldı. Hucurat-10
  • Allah’ın ipi olan Kur’an ve İslâm’a sarılma hakları bakımından insana hitap edildi
Al-i İmran-103. Birlik halinde Allah’ın ipine /tek ilâhlı İslâm dinine ve son ders kitabı /davet kitabı olan Kur’an’a sımsıkı sarılın ve bu konuda anlaşmazlıklara saplanıp gruplara bölünmeyin.

  • İbad etmek ve ibadet etmek /sadece Allah’a kulluk etmek ve salih amellerde /faydalı işlerde bulunmak, insandan istendi – Hud-26, Zumer-2
  • Kur’an, kadın ve erkek ifadelerini aynı ayette kullanarak kadın ve erkeği eşitledi, yani insana hitap etti. Nahl-97
  • Kadının erkeğin üzerinde hakları gibi, erkeğin de hakları ve birbirlerinin destekleyicileri olduğu ve bu hakların da eşit olduğu vurgulandı. Bakara-228.
  • Hz. Muhammed ile din adamlığı, dinî liderlik sona erdirildi ve insanın Din Kurallarını doğrudan Kur’an’dan öğrenme süreci başlatıldı. Hadid-27 ve Tövbe-34
  • Vasiyet etme ve miras paylaşımının uygulanması muhkem /değişmez ana kural oldu. Nasıl uygulanacağı usullerinin ise müteşabih /değişken olduğu belirtildi. Bakara-180
  • Sosyal etkinliklerde de cinsiyet farkı olmadan ayrı veya birlikte olmanın sakıncası olmadığına, yani haremlik ve selamlık ayırımının olmadığına değinildi. Nur-61
  • Birbirlerini sevenlerin evlenmeleri istendi ve kadına söz hakkı verilmemesi geleneği kaldırıldı. Ahzab-37
  • Namusu koruma ikazı ve sorumluluğu Nur-30. ayet ile önce erkeğe yapıldı. Nur-31. ayet ile de erkeğe yapıldı. Böylece namusun korunma sorumluğu önce erkeğe verildi.
  • İlahi bir yardım için yapılacak duanın, doğrudan Allah’a yapılması ve ölü veya diri Allah’tan başkasından istenmemesi vurgulandı. Fatiha-5
  • Allah ile insan arasında olan iman edip etmeme ve ibad etme /Allah’a kulluk edip etmeme konusuna karışılmaması ve bu hesabın sadece Allah tarafından yapılacağı vurgulandı. Böylece kadın veya erkek, hiç kimsenin başkasının iman ve dinî görüşünün sorgulanmaması ve yargılanmaması istendi. Zumer-46, Hac-67.
  • Kaldı ki, böylesi bir iman değerlendirme yetki ve yeteneği Hz. Muhammed’e bile verilmemiştir. Muhammed-30.
  • İşlenen günahların af edilmesinin /şefaat yetkisinin sadece Allah’a ait olduğu belirtildi ve kişilerin şefaatçiliği girişimine son verildi.
  • Evlenilecek kişilere yönelik prensipler belirlendi
Nisa-23. Ayrıca size şunlarla evlenme haram kılındı /yasaklandı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşinizin kızları, kız kardeşinizin kızları, sütanneleriniz, süt kız kardeşleriniz, eşlerinizin anneleri, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz eşlerinizden olup, evlerinizde bulunan üvey kızlarınız-eğer anneleriyle cinsel münasebette bulunmadan boşanmışsanız kızlarıyla evlenebilirsiniz-, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almanız. Gelenekler nedeniyle olan böylesi evlilikleri yapmış olanlara herhangi bir günah olmayacaktır. Çünkü Allah çok bağışlayan ve sevgisi ile merhameti bol olandır.
 
Üst